|
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ |
від 24 вересня 2008 р. № 858 |
Про затвердження Класифікатора звернень громадян
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 1338 від 08.12.2009
№ 1126 від 02.11.2011
№ 48 від 03.02.2016
№ 359 від 01.06.2016
№ 94 від 21.02.2018
№ 431 від 22.05.2019
№ 629 від 24.06.2023
№ 526 від 10.05.2024
№ 1359 від 29.11.2024}
З метою підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Класифікатор звернень громадян (далі - Класифікатор), що додається.
2. Центральним та місцевим органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим забезпечити застосування Класифікатора у діяльності, пов'язаній з розглядом звернень громадян.
3. Центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям щокварталу інформувати Кабінет Міністрів України про стан роботи із зверненнями громадян і порушені у них питання, подавати у разі потреби пропозиції щодо їх вирішення.
4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування застосовувати Класифікатор у діяльності, пов'язаній з розглядом звернень громадян.
5. Внести у додаток 4 до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 16, с. 85), зміну, що додається.
6. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2009 року.
Класифікатор звернень громадян
{У тексті Класифікатора слова "засоби масової інформації" в усіх відмінках замінено словом "медіа" згідно з Постановою КМ № 629 від 24.06.2023}
1.1. Поштою (електронною поштою)
1.1-1. За допомогою засобів телефонного зв’язку
1.1-2. З використанням Інтернету
1.6. Від інших органів, установ, організацій
7. За категоріями авторів звернень
7.3. Особа з інвалідністю внаслідок Другої світової війни
7.4. Особа з інвалідністю внаслідок війни
7.6-1. Ветеран військової служби*
7.7. Особа з інвалідністю I групи
7.8. Особа з інвалідністю II групи
7.9. Особа з інвалідністю III групи
7.14. Особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи
7.15. Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
7.15-1. Внутрішньо переміщена особа
7.18. Герой Соціалістичної Праці
8. За соціальним станом авторів звернень
8.1. Пенсіонер (крім осіб, визначених у підпункті 8.1-1 цього Класифікатора)
8.1-1. Пенсіонер з числа військовослужбовців**
8.4. Працівник бюджетної сфери
8.10. Служитель релігійної організації
8.11. Особа, що позбавлена волі; особа, воля якої обмежена
9.4. Звернення, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України "Про звернення громадян"
9.5. Звернення, що пересилається за належністю відповідно до статті 7 Закону України "Про звернення громадян"
9.6. Звернення, що не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України "Про звернення громадян"
__________
* До ветеранів військової служби відносяться особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист".
** До пенсіонерів з числа військовослужбовців відносяться особи, на яких поширюється дія Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
{Розділ I із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 48 від 03.02.2016, № 94 від 21.02.2018, № 431 від 22.05.2019, № 526 від 10.05.2024, № 1359 від 29.11.2024}
II. Основні питання, що порушуються у зверненнях громадян
Індекс |
Зміст питання |
010 |
Промислова політика |
020 |
Аграрна політика і земельні відносини |
030 |
Транспорт і зв'язок |
040 |
Економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво |
050 |
Фінансова, податкова, митна політика |
060 |
Соціальна політика. Соціальний захист населення |
070 |
Праця і заробітна плата |
080 |
Охорона праці та промислова безпека |
090 |
Охорона здоров'я |
100 |
Комунальне господарство |
110 |
Житлова політика |
120 |
Екологія та природні ресурси |
130 |
Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації |
140 |
Сімейна та гендерна політика. Захист прав дітей |
150 |
Молодь. Фізична культура і спорт |
160 |
Культура та культурна спадщина, туризм |
170 |
Освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність |
180 |
Інформаційна політика, діяльність медіа |
190 |
Діяльність об'єднань громадян, релігія та міжконфесійні відносини |
200 |
Діяльність Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України |
210 |
Діяльність центральних органів виконавчої влади |
220 |
Діяльність місцевих органів виконавчої влади |
230 |
Діяльність органів місцевого самоврядування |
240 |
Діяльність підприємств та установ |
250 |
Обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини |
260 |
Державне будівництво, адміністративно-територіальний устрій |
270 |
Цифровізація. Правовий режим Дія Сіті |
280 |
Публічні (електронні публічні) послуги, зокрема адміністративні послуги |
290 |
Європейська та євроатлантична інтеграція |
300 |
Інше |
__________
Примітка. За відповідним індексом можуть визначатися додаткові питання у його межах, наприклад від 010 до 019.
{Розділ II із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1338 від 08.12.2009, № 1126 від 02.11.2011, № 359 від 01.06.2016; в редакції Постанови КМ № 94 від 21.02.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1359 від 29.11.2024}
ЗМІНА,
що вноситься у додаток 4 до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації
У розділі "Реєстраційно-контрольна картка" (лицьовий бік) позицію
"Індекси питання і підпитання |
заповнюються відповідно до форми статистичного звіту про розгляд звернень громадян в організаціях згідно з переліком питань і підпитань, визначених відповідними організаціями" |
"Індекси основних і додаткових питань |
заповнюються за основними питаннями, що порушуються у зверненнях громадян і визначені у Класифікаторі звернень громадян, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 858, та додатковими питаннями, визначеними відповідними організаціями". |